četvrtak, 22. kolovoza 2013.

ratno iskustvo ili kratka geneaologija jedne poslovice


22.01.2008.
ratna iskustva dijelim na dvije vrste. prva je profiterska, a druga tragicna i traumaticna. naime, svi koji su se u ratu obogatili, hajrovali ili stekli privilegije, pozicije i sl. ili im je u ratu ovako ili onako bilo dobro i dovoljno ugodno nazivam onima sa profiterskim iskustvom. unutar ove grupe postoje brojne varijacije, od sasvim benignih do razlicitih malignih oblika ratne prakse i zivljenja. ali me trenutno ova vrsta ratnog iskustva ne zanima. ovi drugi su dozivjeli rat na "pravi" nacin, kao traumu i/ili tragediju. e, ti me zanimaju, skoro svi. po zavrsteku rata mislio sam da samo oni koji su bili na strani pravde imaju pravo ratno iskustvo, a svi oni koji nisu bili na strani istine imaju krivu sliku stvari. ja sam bio na strani pravde i i stine, i tako vjerovatno misle svi iz ove grupe. otici cu tako daleko i reci da vjerovatno i neki zlocinci isto tako misle, stavise lako je zamisliti da su potpuno uvjereni u to. bilo kako bilo, suvisno je razmjenjivati iskustva rata sa onima koji su bili na drugoj strani, oni ostaju onostrani a njihova iskustva jednostavno ne korespondiraju sa nasim. i nije ovo prica o nama i njima, a oni su svi oni koji nisu mi. vec je ovo prica o ratnom iskustvu. i danas cesto razmisljam o tome sta je to u mom ratnom iskustvu ili iskustvu rata, ako bas hocete, sto me najvise pomjerilo i ostvarilo najsnazniji uticaj? na prvom mjestu sretan sam jer sam ostao ziv. zvuci sebicno ali nije. samo sam svjestan da je puki slucaj odlucio da postanem promasen i ostanem ponosan ratni promasaj. uvijek se iznova pitam sta sam naucio o ratu, ako sam ista. i tako vremenom sam shvatio da sam puno vise stvari zaboravio u ratu, nego naucio. ali sam i saznao neke stvari koje bez rata mozda nikada ne bih naucio. i da ne duzim, silom prilika i mimo moje zelje, medju vrijednostima koje sam iznio iz rata je i jedna lekcija o zivotu ciji sam cudni pa skoro mogu reci i bizarni nauk iprva nesvjesno, a kasnije i svjesno prakticirao skoro pa svakodnevno. kakogod, u ratu sam naucio da vjerujem da ukoliko nesto dovoljno zelis da je to nesto i moguce.

Nema komentara:

Objavi komentar