nedjelja, 18. kolovoza 2013.

o prvom Ja, drugom Ti i trecem Mi (intersubjektivni blog)


31.03.2008.
nesporazumi i nevolje medju ljudima nastaju jer smo nesposobni u datom trenutku razmisljati i djelovati u odredjenom, nuznom licu, odn. licu kojeg se izvjesna stvar zaista tice. svi bez problema funkcioniramo u prvom Ja, rijetko u drugom TI, a skoro pa nikad i nikako u trecem Mi. sve i kada bi na glavi dubili bilo bi nam problem zanemariti prvo Ja. citav nas svijet - stvari, pojave i osjecaji trajno su determinirani i ograniceni prvim Ja, i tu se prica obicno zavrsava, ma koliko da pripovijedanje traje. sjecam se da sam pod opsadom vjerovatno posljednji put razmisljao i cinio u trecem Mi, i pri tome znao i druge koji slicno misle i postupaju. cesto sam se hvatao u tom tako stetnom i nekonjukturnom pogledu na svijet i poslije, a i danas mi se omakne. medjutim, to je suvisno i stetno, jer ukoliko svi subjekti koji ucestvuju ne promisljaju Mi, vec su u najboljem slucaju dobacili do svijesti o drugom Ti, onda je trece Mi i njegovo prakticiranje u najmanju ruku naivno. koga to jos npr. uopste dotice sudbina covjeka koji prosi, a izgleda normalno, ako pogledamo kroz poderanu odjecu, prljavstinu i ostalo? koga jos zanimaju gladni i obespravljeni, koga zanimaju prevareni? ko jos odbija prijateljstvo losih i pokvarenih individua bez obzira na njihovu eventualnu moc i licnu korist? ko jos nicim izazvan, bez dovoljnog razloga, kaze u oci nekome sta misli i pri tome ostaje smiren, iako zna da je iskrenoscu stekao neprijatelja? tako je malo takvih ljudi, da je o njima govoriti postalo deplasirano. empatija, uzajamna briga, postovanje, osjecaj za pravicnost i sukladno djelovanje. sasvim sam zadovoljan kada upoznam i primijetim kod nekoga drugo Ti, a one koji pokazuju sklonost ka trecem Mi, smatram prijateljima, bez obzira da li cu ih ikada vise sresti ... i tako, jos samo da me prodje ova prehlada i grlobolja i sve ce opet biti divno i bajno.

Nema komentara:

Objavi komentar