subota, 24. siječnja 2015.

Ponoćna meditacija o ljepoti i anđelima (privatna poruka)

25.04.2013.

Optimizam kao stanje generalne neinformiranosti. Ili neka druga tema za ponoćno promišljanje nestala je bljeskom spoznaje da sam osuđen na vječni nesporazum sa svijetom oko sebe, a da stvari budu potpuno poražavajuće ošinut sam munjom saznanja da ću ostati do posljednjeg izdaha u nekoj vrsti nesklada i sa samim sobom. 



Potpuno usamljen, izgubljen u svom svijetu gdje pejzaži postaju sivi zbog tame koje se s neba spušta na sve moje. Osuđen na duhovnu ekskomuniciranost, beznadežno okružen ništavilom oko sebe, još jednom pokušavam naći snage i staviti izvan snage svijet i ljude - sve i svako ne-ja. Uvesti totalitarni vizni režim svima i svemu, zaboraviti želje i puste snove i živjeti samo jedan san - ljepotu. 



Ne radi se o estetskoj kategoriji vec o osjećaju lijepog. Kao neki magičan glas, zavodljiva pjesma, nestvarna kao san sam. Još samo na pragu sna vidim svijet u svoj njegovoj mogućoj ali nikad ostvarenoj ljepoti. Svaku noć umirem sanjajući, putujući u neki drugi svijet potpuno nestvaran kao i ovaj koji trpim na javi. Ne bojim se smrti ni u snu ni u javi. Možda strahujem od patnje i mrcvarenja, ali smrti se ne bojim. Od gašenja svjetla u sobi svoga života nikada strahovao nisam. Možda sam osjećao poneki nemir i zebnju na pragu ostvarenja neke ljepote, poput Mozarta na putovanju u Prag dok je pomišljao na smrt koja bi ga prekinula u pisanju Don Juana i samo tako bila mu je strašna. 



Smrt je bezazlena za onog koji odlazi, a teška za one koji ostaju da tuguju i da se sjećaju. I večeras se nadam snu koji će me prevesi u neki ljepši svijet u kojem ću se probuditi promijenjen na način da ne budem u stalnom konfliktu sa samim sobom zbog svijeta u kojem živim. Zbog licemjerja kojim su obojene fasade moje svakodnevnice, zbog lažnih heroja i hulja koje rišu crno krajolike mog života. 



Samo ljepota kao ideja, kao mogućnost, ostavlja tračak želje da se probudim radujući se novom danu jer znam da ta, u ovom času neopisiva, ljepota jeste, da postoji. Čujem je i vidim svaki dan, živu ili mrtvu, ali podjednako lijepu. I samo ona ostavlja u meni dovoljno snage da se probudim iz sna, iz crnila ničega i pogledam veliku zvijezdu nebesku nudeći svoje lice njenom sjaju dok mi oči gore u nadrealnim bojama i oblicima. 



Znam da postoje anđeli, vidio sam ih i čuo toliko puta, i ponekad mislim da postojim samo kako bih te meleke zaštitio. Ali ne one o kojima nam govore religije što "postoje da siromašni ne bi pobili bogate". Sretao sam anđele što pjevaju, što slikaju i plešu, često ni sami ne znajući šta su i ko su, jer oni ne znaju, oni jednostavno jesu i to je dovoljno. Tako se i sam nadam da je dovoljno da postojim ako ništa možda da pomognem jednom od njih da poleti i da nas napomene kako je lijepo što postoje. Jer samo su oni naša jedina nada, jedina staza optimizma koja nije stranputica. 


Odilon Redon, Dream

Nema komentara:

Objavi komentar